چگونه بک لینک رقبا را در سمراش بررسی کنیم؟

چگونه بک لینک رقبا را در سمراش بررسی کنیم؟

چگونه بک لینک رقبا را در سمراش بررسی کنیم؟ بک لینک‌ ها چه زمانی ایجاد می‌ شوند و چه کاربرد و فوایدی برای وب سایت‌ ها دارند؟ هدف از بررسی کردن بک لینک سایت چیست؟ بک لینک‌ ها جهت لینک دادن یک وب سایت به وب سایت دیگر ایجاد می‌ شوند و از آن ها جهت اعتبار بخشیدن به وب سایت و هدایت ترافیک به سایت های دیگر استفاده می‌ کنند.

حال ممکن است که با چنین سوالی مواجه شوید که چگونه بک لینک سایت‌ ها را پیدا کنیم؟ در حال حاضر ابزارهای متعددی جهت بررسی کردن بک لینک وب سایت‌ ها وجود دارند که می‌ توانید از آن ها استفاده کنید و ببینید کدام یک از وب سایت‌ ها لینک های مورد نظر را به شما می‌ دهند و کدام یک از این لینک‌ ها برای سایت شما ارزشمند است و می‌ توانید بر روی همان لینک سرمایه‌ گذاری کنید.

هفت ابزار کاربردی و مهم جهت بررسی کردن بک لینک‌ های سایت وجود دارد که یکی از آن ها نیز سمراش است. در این مقاله به بررسی سمراش به عنوان یکی از ابزارهای بررسی بک لینک می‌ پردازیم.

آشنایی با سمراش به عنوان یک ابزار جهت بررسی بک لینک

بک لینک‌ ها جهت لینک دادن یک وب سایت به وب سایت دیگر ایجاد می‌ شوند و از آن ها جهت اعتبار بخشیدن به وب سایت و هدایت ترافیک به سایت استفاده می‌ کنند. حال برای استفاده کردن از بک لینک جهت ترافیک سایت و بالا بردن رتبه بندی آن توسط گوگل باید بتوانید بک لینک‌ ها را به طرز صحیحی پیدا کنید.

بررسی کردن بک لینک توسط وب سایت به عنوان بخش بسیار مهمی از مدیریت و سئو وب سایت محسوب می‌ شود که با روش‌ های متفاوتی می‌ توان این کار را انجام داد. در واقع با بررسی و تجزیه و تحلیل بک لینک‌ ها درک بهتری از مدیریت و سئو وب سایت خواهید داشت. به این ترتیب می‌ توانید فرصت‌ های بهبود بخشیدن به وضعیت وب سایت را نیز شناسایی کنید.

به بیان دیگر می‌ توان گفت که بررسی کردن بک لینک می‌ تواند اطلاعات بسیار مهمی در خصوص استراتژی سئو در هر سایتی را ارائه دهد، با این اطلاعات می‌ توان اعتبار دامنه سایت را افزایش داد، کمیت و کیفیت لینک‌ های موجود در سایت را بهبود بخشید و در نهایت نیز با استفاده از همین ویژگی رتبه سایت را توسط جستجوگر گوگل بالا برد.

 پیشنهاد مطالعه: گوگل چگونه بک لینک‌ها را ارزش گذاری می‌کند؟

چگونگی بررسی بک لینک رقبا در سمراش

احتمالاً در نگاه اول بهینه‌ سازی سئو سایت کار دشواری به نظر می‌ رسد و شما تصور می کنید که برای پیدا کردن کلمات کلیدی یا مثلاً آنالیز بک لینک‌ ها نیاز به زمان زیادی دارید، اما این گونه نیست و با استفاده از سمراش می توانید این زمان را به حداقل ممکن برسانید. حال ممکن است بپرسید سمراش چیست؟

سمراش ابزاری است که با استفاده از آن می‌ توانید در زمان بسیار اندکی به تجزیه و تحلیل رقبای خود بپردازید و حتی کلمات کلیدی مدنظرتان را به آسانی پیدا کنید. این ابزار سئوی کارآمد هم چنین این امکان را به مدیر سایت خواهد داد که بتواند بهبود عملکرد سایت خودش را به آسانی مشاهده کند و حتی جهت ارتقا یافتن وب سایت خود اقدامات لازم را انجام دهد. در واقع سمراش ابزاری است که می تواند گزارشی ماهرانه از دامنه‌ ها و صفحات مورد نظر را در اختیارتان قرار دهد.

به بیانی دیگر سمراش یکی از ابزارهای بررسی بک لینک در سایت‌ ها است. این ابزار یک پایگاه داده بزرگ از اطلاعات سایت می‌ باشد که به صورت مکرر و روزانه آپدیت می‌ شود. در واقع آپدیت شدن و به روز رسانی مداوم سمراش برای مدیریت وب سایت این امکان را ایجاد می‌ کند که اطلاعات مرتبط با بک لینک‌ های سایت خودش را به صورت بسیار دقیقی بررسی کند.

سمراش به عنوان یک ابزار کاربردی به شما کمک می‌ کند تا راهی مفید و موثر جهت برکناری رقبا و شکست دادن آن ها در نتایج جستجوی گوگل پیدا کنید. به بیان دیگر سمراش به شما کمک خواهد کرد که به طور هم زمان به شناسایی چندین وب سایت رقیب بپردازید و ببینید کدام یک از وب سایت‌ ها به رقبای شما لینک می‌ دهند.

با استفاده از این ابزار لینک‌ هایی را مشاهده خواهید کرد که به دامنه شما اشاره دارند، حتی می‌ توانید کیفیت آن ها را نیز به خوبی ببینید. علاوه بر آن با استفاده کردن از سمراش به عنوان یک ابزار مفید جهت بررسی بک لینک می‌ توانید موارد زیر را نیز انجام دهید:

1.محل به وجود آمدن لینک‌ ها از لحاظ جغرافیایی را به دست بیاورید.

2. عناوین و URL های صفحات لینک دهنده را به درستی شناسایی کنید.

3. انکر تکست‌ هایی که در این لینک‌ ها استفاده شده است را به خوبی مشاهده کنید و به بررسی اعتبار دامنه لینک‌ ها بپردازید .

4. کلیه لینک‌ های ورودی را از لحاظ مفید بودن و کیفیت بررسی کنید.

این ابزار امکان استفاده کردن رایگان را به صورت محدود برای کاربران خود ایجاد کرده است، اما می‌ توانید با پرداخت اشتراک ماهانه نیز از کلیه امکانات آن بدون هیچ گونه محدودیتی بهره‌ مند شوید.

 خدمات طراحان وب شرق :خدمات سئو سایت در مشهد 

نحوه کار با سمراش

برای استفاده کردن از سمراش ابتدا باید وارد سایت آن شوید، در این سایت باید مراحل ثبت نام را با وارد کردن ایمیل و رمز عبور انجام داده و سپس وارد آن شوید. پس از تایید ایمیل و دریافت رمز عبور حال می‌ توانید از کلیه بخش‌ های سمراش استفاده کنید. در این حالت است که شما می‌ توانید تا سقف ده سایت را روزانه به صورت کاملاً رایگان بررسی کنید حتی نیازی نیست که جهت آنالیز و تجزیه و تحلیل رقبا تا روز بعد نیز منتظر بمانید، چون با استفاده از دو راهکار زیر انجام این کار به صورت روزانه برای شما امکان‌ پذیر می‌ شود:

1. می‌ توانید با چندین حساب کاربری در سمراش ثبت نام کنید، به این ترتیب اگر مهلت روزانه شما با یک ایمیل به اتمام برسد و دیگر اجازه دسترسی به سایت را نداشته باشید، می‌ توانید با ایمیل دیگری که در اختیار دارید وارد سایت شده و این کار را انجام دهید.

2.در روش دوم می‌ توانید اکانت پریمیوم ابزار سمراش را از این سایت بخرید.

پس از آن که وارد سایت سمراش شوید و سایت یا پروژه مورد نظر خودتان را نیز در این ابزار وارد کنید، در سمت چپ صفحه اصلی این ابزار با نواری مواجه خواهید شد که شامل ۷ گزینه است. این هفت گزینه عبارتند از:

1.SEO

2.Local SEO

3.Advertising

4.Socal Media

5.Content Marketing

6.Trends

7.Agency Solutions

 خدمات طراحان وب شرق : طراحی سایت مشهد

برای این که بتوانید جهت ارتقا دادن سئو سایت خود موفق شوید، باید از ابزار سمراش بخش سئو را به خوبی بررسی کنید، چون در این بخش اطلاعات جامع و کامل سایت در اختیار شما قرار داده خواهد شد که با استفاده از آن می توانید هر گزینه مدنظرتان را نیز پیدا کنید، به طوری که وقتی روی این گزینه کلیک کنید عبارت بسیار متعددی را خواهید دید.

حال برای این که بتوانید با ابزار سمراش کار کنید، ابتدا باید سایت خودتان را در درون این نوار ابزار وارد کرده و به بررسی آن بپردازید، اما اگر هدف شما وارد کردن سایت‌ های متفاوت در بازه‌ های زمانی مختلف است، در این حالت باید از افزودن پروژه به آن استفاده کنید، برای این کار روی گزینه Project  کلیک کرده و در قسمت Add domain سایت‌ های رقیب و در قسمت Creat Projecgt سایت خودتان را وارد کنید.

از ویژگی‌ های خوب قسمت Project این است که اگر برای بار دوم قصد وارد شدن به ابزار سمراش را داشته باشید، نیازی نیست که مجدد سایت رقیبان و سایت خودتان را در آن جا وارد کنید.

 پیشنهاد مطالعه: آموزش نحوه استفاده از کلمه کلیدی در سایت

ارسال شده در
دسته‌بندی نشده

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها