اصول سئوی محتوا و نکات فنی

محتوا از قوی ترین و موثرترین نشانه ها جهت رتبه بندی گوگل می باشد. با این وجود بازاریابان زیادی در تولید محتوا با کیفیت و مناسب مشکل دارند، چون در حال حاضر نمی توان تنها با نگارش و انتشار دادن یک پست مثلاً ۳۰۰ کلمه ای رتبه خوبی در گوگل کسب کرد. برای کسب رتبه برتر در SERP شما به محتوایی نیاز دارید که دارای کیفیت عالی باشد و با انتشار هر محتوا باید بتوانید به این سوال ساده به درستی پاسخ دهید که: «چرا چنین محتوایی را انتشار می دهیم؟» این که محتوای شما دارای هدف باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد.

هرگز نباید محتواها و پست های وبلاگ را صرفاً جهت پر کردن سایت ها انتشار داد، چون محتوا باید جهت تحقق پیدا کردن اهداف زیر منتشر شود:

  1. جهت به دست آوردن لینک
  2. جهت کسب رتبه در SERP
  3. جهت هدایت کردن تعاملات اجتماعی
  4. جهت آموزش به مخاطبان
  5. جهت تولید مشتریان احتمالی

قالبی که برای تولید محتوا مدنظر ما انتخاب می شود، همواره باید با هدف مورد نظر ما متناسب باشد. با این حال درک این موضوع که چرا محتوا تولید و سپس آن را بارگذاری می کنیم، اهمیت زیادی دارد. چون برای هر پست، محتوا و یا مقاله ای باید هدفی مشخص وجود داشته باشد. یعنی نباید شما به دنبال تولید محتوا به صورت سرسری باشید، چون این گونه مطالب صرفا برای موارد زیر ایجاد می شود:

کارفرما قصد دارد هر روز یک محتوا و پست را در سایت بارگذاری کند.

کارفرما به شما گفته است که هر چه که تعداد تولید محتوا بیش تر باشد، بهتر است. (یعنی عدم توجه به کیفیت)

تعداد محتواهای تولید شده در صورت بالا بودن به رتبه برتر در سایت کمک می کنند.

مزایا و اهمیت تولید محتوا طبق سئو

طبق گزارشات انجام شده توسط Hubspot ترافیک در سایت هایی که پست های خودشان را به طور کاملاً مرتبی منتشر می‌ کنند، حدود ۳۵۰ درصد بیش تر از سایت هایی می باشد که هیچ نظمی در خصوص انتشار محتواها ندارند.

بر اساس نظرات گوگل محتوا می‌ تواند از مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین پارامترها جهت کسب موفقیت در سئو باشد و تولید محتوا را جزو سه فاکتور اصلی جهت رتبه بندی می داند.

چند عنصر ضروری و مهم برای اصول سئوی محتوا و نکات فنی

جهت تولید محتوا اصول سئو در خصوص تولید صفحات بهینه شده دارای یک چک لیست ساده است که می‌ توانید این چک لیست را دنبال کنید:

کلید واژه هدفمند

تحقیق در خصوص کلید واژهها همواره باید نقطه آغازین جهت نوشتن باشد، چون تولید محتوا در کنار تحقیق کردن در خصوص کلید واژه ها بسیار مهم می باشد. برای تعیین کلید واژه ها از ابزارهایی مانند جستجوگر کلیدواژه ماز و یا برنامه ریز کلید واژه گوگل استفاده کنید. این دو ابزار می توانند کلید واژه هایی را برای شما جستجو کنند که کاربران معمولاً پیرامون موضوع انتخابی شما از آن ها استفاده می کنند.

بهینه سازی برچسب عنوان

برچسب عنوان صفحه از جمله مهم ترین موارد و عناصر اصولی در سئو می باشد. یعنی هنگام نوشتن برچسب به عنوان بهینه شده کلید واژه های هدف بهترین چیزی است که می توانیم از آن ها استفاده کنیم.

بهینه سازی توضیحات متا

طی چند سال اخیر گوگل توضیحات متا را به عنوان عامل مهم و اصلی رتبه بندی در نظر نمی گیرد، اما به این موضوع اهمیت می‌ دهد. به این ترتیب موجب می‌ شود تا نکاتی که در محتوای تولید شده شما وجود دارد، مشخص‌ تر باشد و در نهایت نیز تعداد لینک‌ های آن افزایش پیدا کند.

به بیان دیگر می‌ توان گفت که توضیحات متا قسمتی از تولید محتوا می‌ باشد که در صفحات نتایج موتورهای جستجوگر قابل مشاهده است، البته توضیحات متا باید توسط خودتان نوشته شود، چون گوگل هیچ قسمتی از محتوای شما را به عنوان توضیحات متا نشان نخواهد داد.

بهینه سازی عنوان اصلی

هدینگ ۱ به عنوان هدینگ اصلی صفحه انتخاب شود که این قسمت همان بخش عنوانی می‌ باشد که در سازمان های مدیریتی محتوا از جمله وردپرس است. یعنی اگر از وردپرس استفاده می کنید به طور معمول در قسمت بالای صفحه محل آن را با جمله: «عنوان را این جا وارد کنید.» خواهید یافت.

 پیشنهاد مطالعه : تاثیر زامبی پیج بر سئو چیست

به روز رسانی با استفاده کردن از نشان تاریخ

با یک مثال این گزینه را توضیح می دهیم. مثلاً وقتی که عبارتی مانند «نقشه مترو تهران» را جستجو می کنید،نتایج مختلفی برای شما ظاهر می شود. ما در این جستجوها به دنبال بروزترین محتواها هستیم‌ و معمولا محتواهایی را می‌ پسندیم که در کنار آن تاریخ انتشار و زمان انتشار آن نشان داده شده باشد و بر روی همان گزینه کلیک می کنیم.

یکی از شرکت های متخصص در امر تولید محتوا

طراحان وب شرق یکی از چند شرکت برتر ایران در حوزه تولید محتوا و سئو می باشد. این شرکت در حوزه های مختلفی از قبیل تولید محتوا، طراحی سایت، خدمات سئو و مشاوره سئو فعالیت میکند. اگر می خواهید در خصوص تولید محتوا فعالیت داشته باشید می توانید با سپری کردن حدود یک ماه فعالیت کارآموزی به مجموعه ما بپیوندید. در ای خصوص نظر شما را به نکات مهم این شرکت جلب میکنم.

برای اینکه بتوانید مجموعه ای قوی برای همکاری را انتخاب کنید و توانایی های خود را ارتقاء دهید لازم است نکات زیر را در نظر بگیرد.

برای انتخاب شرکت طراحی سایت در مشهد نکات مهمی وجود دارد که عبارتند از:

  1. بررسی کردن تجربه و تخصص شرکت مورد نظر جهت طراحی سایت در مشهد
  2. بررسی کردن نمونه کارهای شرکت های طراحی سایت در مشهد
  3. مقایسه کردن نمونه‌ های تولید شده با استانداردهای طراحی
  4. اطمینان پیدا کردن از واکنش گرا بودن سایت توسط شرکت طراحی سایت در مشهد
  5. توانایی شرکت در خصوص بهینه سازی سایت جهت کسب رتبه های بالا توسط موتورهای جستجوگر
  6. توانایی شرکت در حمایت از سایت در برابر حملات مختلف
  7. توانایی سایت طراحی در مشهد در حفظ اطلاعات مشتریان سایت

برای حصول چنین نکات مهمی باید شرکت هایی را جهت طراحی سایت در مشهد انتخاب کنید که تمامی این موارد را به نحو احسن رعایت کنند، مانند سایت طراحان وب شرق. این سایت بیش از ۵ سال تجربه در حوزه طراحی سایت در مشهد را دارد و یکی از بهترین گزینه ها جهت طراحی سایت در مشهد می باشد.

نمونه کارهایی که شرکت طراحان سایت وب شرق ارائه داده است، از کیفیت بالایی برخوردار هستند که نشان دهنده تجربه و تخصص آن ها می باشد. این شرکت هم چنین خدمات زیر را ارائه می دهد:

  1. تولید محتوا در مشهد با کیفیت
  2. وب اپلیکیشن سایت
  3. ارائه خدمات سئو مشهد جهت رتبه بندی در گوگل
ارسال شده در
دسته‌بندی نشده

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها