برای ایده گرفتن UI از چه سایت‌هایی کمک بگیریم؟

برای ایده گرفتن UI از چه سایت‌هایی کمک بگیریم؟

رابط کاربری (User Interface) یا به اختصار (UI) به همه عناصر و ویژگی‌هایی اطلاق می‌شود که برای ارتباط بین کاربر و سیستم یا برنامه‌های کاربردی طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. این شامل دکمه‌ها، منوها، فرم‌ها، ترتیب ظاهری، گرافیک و هر عنصر دیگری است که کاربر با آن در تعامل است.

هدف اصلی از طراحی رابط کاربری و یا ایده گرفتن UI این است که تجربه کاربری (User Experience) یا به اختصار (UX) را بهبود بخشد. طراحی یک رابط کاربری مؤثر و کارآمد، به کاربر امکان می‌دهد تا به راحتی و با لذت بیشتری با سیستم یا برنامه تعامل داشته باشد. هدف اصلی از طراحی و توسعه رابط کاربری (UI/UX) بهبود تجربه کاربری است. این شامل ساخت یک محیط کاربری ساده، قابل دسترس، جذاب و با کارایی بالا می‌شود. از طریق راحتی کاربری، دسترسی‌پذیری برای تمامی افراد (شامل افراد با نیازهای ویژه)، جذابیت گرافیکی، تجربه کاربری مثبت، بهره‌وری در انجام وظایف، منطبق بودن با نیازها و هدف‌های کاربران، و سادگی و وضوح در طراحی، توسعه‌دهندگان سعی می‌کنند که تجربه کاربران را بهبود ببخشند و رضایت آنها را افزایش دهند. این اهداف در نهایت منجر به افزایش موفقیت و پذیرش محصولات و خدمات توسط کاربران می‌شود.

 خدمات طراحان وب شرق : طراحی سایت مشهد

معرفی 5 سایت برتر برای طراحی رابط کاربری

برای ایده گرفتن UI و طراحی رابط کاربری و وب‌سایت، می‌توانید به وب‌سایت‌هایی که نمونه کارها و طرح‌های مختلف طراحان وب‌سایت را نشان می‌دهند، مراجعه کنید. این وب‌سایت‌ها منابع خوبی برای الهام گرفتن و الگوبرداری از طرح‌ها هستند. برخی از وب‌سایت‌های برتر در این زمینه را معرفی می‌کنیم.

 پیشنهاد مطالعه:زمان مناسب خرید رپورتاژ آگهی چه زمانی است؟

Behance یک پلتفرم آنلاین طراحی های گرافیکی 

این وبسایت یک پلتفرم آنلاین است که توسط Adobe Systems راه اندازی شده است و به طراحان، هنرمندان، عکاسان، گرافیست‌ها، معماران، و دیگر افرادی که در زمینه‌های خلاقی فعالیت می‌کنند، این امکان را می‌دهد تا پروژه‌ها، ایده‌ها و نمونه‌کارهای خود را به نمایش بگذارند. این پلتفرم اجازه می‌دهد تا افراد آثار خود را به نمایش بگذارند، از دیگران الهام بگیرند، با دیگران همکاری کنند و به دنبال فرصت‌های شغلی جدید بگردند.

این وب‌سایت علاوه بر صدها نمونه طراحی سایت، مجموعه‌ای از طراحی‌های گرافیکی، عکاسی، موشن گرافیک، UI  و UX و سایر زمینه‌های هنری را ارائه می‌دهد. به همین جهت برای طراحان وب، عکاسان و طراحان گرافیک بسیار مناسب و کاربردی است.

کاربران می‌توانند پروفایل‌های شخصی بسازند، نمونه‌کارهای خود را آپلود کنند، به نمونه‌کارهای دیگران نظر دهند و پروژه‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلف مشاهده کنند. همچنین، Behance  به طراحان و خلاقان این امکان را می‌دهد تا با افراد و شرکت‌های دیگر ارتباط برقرار کنند، کارهای خود را به نمایش بگذارند و از فرصت‌های شغلی در زمینه خلاقیت مطلع شوند.

Dribbble یکی از سایت های مطرح در حوضه طراحی UI

 پیشنهاد مطالعه:اشتباهات مهلک در لینک سازی خارجی

وب‌سایت دریبل از جمله وب‌سایت‌های مطرح و پرکاربرد برای ایده گرفتن UI است. این وبسایت نیز یک پلتفرم آنلاین متمرکز بر خلاقیت و طراحی است که در سال 2009 توسط Dan Cederholm و Rich Thornett تأسیس شد. این پلتفرم به طراحان گرافیک، وب، محصول و سایر حوزه‌های خلاقیت اجازه می‌دهد تا نمونه‌کارهای خود را به نمایش بگذارند، از کارهای دیگران الهام بگیرند و با جامعه‌ی حرفه‌ای خود را گسترش دهند.

در  Dribbble، طراحان می‌توانند نمونه‌کارهای خود را به صورت عکس‌ها یا گالری‌های کوچکی که به آن‌ها "شوت" می‌گویند، آپلود کنند. این نمونه‌کارها معمولاً به عنوان یک تصویر یا GIF کوتاه ارائه می‌شوند و به دیگران امکان می‌دهند تا به راحتی آثار آن‌ها را مشاهده کنند.

این وبسایت به طراحان این امکان را می‌دهد تا با دیگران ارتباط برقرار کنند، نظرات و بازخوردهایی دریافت کنند و به اشتراک گذاری ایده‌ها و نکات طراحی کاربردی با جامعه. همچنین، این پلتفرم به کمک قابلیت‌هایی مانند جستجوی پست‌ها و استخدام طراحان، اتصال به افراد و شرکت‌هایی که به دنبال استخدام هستند، و ارائه دوره‌ها و آموزش‌های مرتبط با طراحی، ارتقاء مهارات طراحان را ترویج می‌دهد.

Pinterest یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی بر اساس  اشتراک گذاری و مدیریت تصاویر

 پیشنهاد مطالعه: آیا تغییر هاست در سئو تأثیر دارد؟

پینترست یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی است که از سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرده و بر اساس به اشتراک گذاری و مدیریت تصاویر و ویدئوها بر اساس ایده‌ها می‌باشد. این وب‌سایت به کاربران این امکان را می‌دهد که تصاویر و ویدئوها را در دسته‌بندی‌های مختلف به نام "پین" ذخیره کرده و آن‌ها را در صفحات شخصی خود به نمایش بگذارند. هر پین می‌تواند اطلاعاتی متناسب با خود داشته باشد و با لینک‌ها به سایت‌های دیگر یا منابع مرتبط ارتباط برقرار کند.

در پینترست، افراد می‌توانند به دنبال ایده‌های جالب و تصاویر خلاقانه بگردند، همچنین محتوای رسانه‌های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته می‌شود. این پلتفرم جایگاه ویژه‌ای برای طراحی و ایده گرفتن UI دارد. افراد می‌توانند از بوردهای (boards) مختلف با موضوعات متنوع استفاده کنند و از تنوع و خلاقیت آن‌ها برای الهام‌بخشی در پروژه‌های خود بهره‌‌مند شوند.

همچنین، پینترست یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای آموزش و یادگیری در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شود. این وب‌سایت امکان دسترسی به تصاویر و ویدئوهای کاربردی و کارآمد با خلاقیت و ایده‌های جدید را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند از طریق اعمال لایک، اشتراک‌گذاری، و اظهار نظر با یکدیگر در ارتباط باشند و از تنوعی از مطالب در حوزه‌های مختلف مانند طراحی، دکوراسیون داخلی، آشپزی و غیره بهره‌مند شوند.

Awwwards یک بستر آنلاین برای متخصصان طراحی دیجیتال

وبسایت Awwwards یک بستر آنلاین برای متخصصان طراحی دیجیتال است که امکان یافتن ایده‌ها، به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات، برقراری ارتباط با همتایان و ارتقاء مهارت‌ها را فراهم می‌کند. این بستر تنها در دنیای آنلاین نیست و کنفرانس‌هایی در شهرهای مختلف جهان برگزار می‌کند. هدف Awwwards ایجاد اتحاد بین بهترین آژانس‌ها و رهبران اندیشه در زمینه طراحی دیجیتال است. این وب‌سایت به معرفی و به نمایش گذاردن بهترین وب‌سایت‌های جهان با طرح‌های خلاقانه و پر از ایده می‌پردازد و یک منبع برتر برای ایده گرفتن UI و توسعه‌دهندگان وب است که امکان شرکت در مسابقات و دریافت جوایز برترین طراح وب سایت را نیز فراهم می‌کند. اینجا می‌توانید ایده‌های خلاقانه‌ای برای طراحی وب پیدا کنید.

Template Monster ارائه دهنده انواع قالب 

Template Monster در سال 2002 به دنیا آمد، با هدف تسهیل استفاده و زیباتر کردن دنیای دیجیتال. این پلتفرم انواع طراحی وب سایت را از هنر و فرهنگ تا سرگرمی و بازی فراهم می‌کند. با بیش از 10،000 ایده طراحی در 18 گروه مختلف، Template Monster طراحان را با ظاهر گسترده‌ای از ایده‌ها جلب می‌کند. هر طرح را می‌توانید به صورت live demo ببینید و آنلاین مشاهده کنید. این وب‌سایت مناسب برای افرادی است که به دنبال تقویت خلاقیت و درک عمیق‌تر از ظاهر وب‌سایت‌ها هستند. اگر نیاز به طراحی یک وب‌سایت یا پروژه دارید، Template Monster گزینه مناسبی برای شماست.

طراحی رابط کاربری چه اهمیتی دارد؟

رابط کاربری (UI) نقطه تعامل کاربر با یک وب‌سایت یا برنامه را تعریف می‌کند و اهمیت بسیاری در جذب و نگه‌داشتن کاربران دارد. بهترین طراحی UI نقش کلیدی در موفقیت یک وب‌سایت یا برنامه ایفا می‌کند و افراد را به مشتریان دائمی تبدیل می‌کند. منابعی که در این مقاله معرفی شدند، برای تقویت مهارت‌ها و توانایی‌های طراحان و توسعه‌دهندگان UI بسیار مفید واقع می‌شوند. با بهره‌گیری از این منابع، می‌توانید با ایده گرفتن UI، طراحی جذاب و کارآمد‌تری را ارائه دهید و تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان ایجاد کنید.

 خدمات طراحان وب شرق :خدمات سئو سایت در مشهد 

علاوه بر وبسایت‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، وبسایت‌هایی ازجمله collectui، Unsplash، freepik، psdfa، Sketch App Sources، Codrops، Site Inspire و UI movement نیز هستند که برای طراحان UI بسیار مناسب هستند. در نهایت، بهترین راه برای موفقیت در حوزه UI این است که همواره به آخرین تغییرات و ایده‌های روز دنیای طراحی و تجربه کاربری توجه کنید. به این تمام منابع و سایت‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم بتوانند از این اطلاعات بهره‌مند شوند و همه با هم به بهبود UI و تجربه کاربری کمک کنیم.

ارسال شده در
دسته‌بندی نشده

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها