افزایش سرعت ایندکس سایت

ایندکس چیست؟ چگونه می‌ توان سرعت ایندکس سایت را بالا برد؟ روش‌ های متعددی جهت افزایش دادن سرعت ایندکس مطالب در گوگل وجود دارد. در یکی از این روش ها برای افزایش دادن سرعت ایندکس در سایت کافی است که لینک آدرس صفحه در موتور جستجو را ثبت کنید، به این ترتیب سرعت ایندکس سایت افزایش پیدا خواهد کرد.
البته ثبت لینک آدرس در موتور جستجوگر تنها راه افزایش دادن سرعت ایندکس نیست و برای این کار روش‌ های متفاوتی وجود دارد، به همین دلیل در این مقاله روش‌ های افزایش سرعت ایندکس سایت را بررسی می‌ کنیم.

چگونه می توان سرعت ایندکس سایت را بالا برد؟

برای بالا بردن سرعت ایندکس سایت راه‌ های متعددی وجود دارد که با رعایت کردن آن ها می توان موجب بهبود بخشیدن به ایندکس سایت شد. برخی از رایج‌ ترین و متداول ترین این روش‌ ها عبارتند از:
زمان بندی مناسب جهت نشر محتوا
اولین گزینه جهت بالا بردن سرعت ایندکس سایت زمان بندی مناسب جهت نشر محتوا است، یعنی شما با زمان بندی درست و مناسب برای انتشار دادن محتوای مورد نظرتان به مرورگرهای گوگل می‌ فهمانید که در چه زمانی سایت شما را باز کنند.
به این ترتیب سعی کنید در یک زمان کاملاً مشخص و معینی مطالب محتواهای مورد نظرتان را انتشار دهید. زمان بندی مشخص و دقیق مرورگرهای گوگل را به آن عادت می‌ دهد.

 خدمات طراحان وب شرق : مشاوره سئو سایت در مشهد 
افزایش سرعت ایندکس سایت

1. در اختیار داشتن نقشه سایت

اگر نقشه سایت را در اختیار داشته باشید، می‌ توانید کلیه صفحات سایت خودتان را در قالب یک فایل xml  به مرورگرهای گوگل ارائه دهید، به این ترتیب این مرورگرها بدون هیچ گونه درنگی و بدون این که صفحه‌ ای از سایت شما را نادیده بگیرند، کلیه این صفحات را مرور می‌ کنند.

در واقع می‌ توان گفت که نقشه یک سایت به مرورگر گوگل مسیر می‌ دهد. مرورگر نیز با داشتن نقشه کامل و واضحی از صفحات سایت شما موجب ایندکس شدن سایت و یا به بیانی افزایش ایندکس سایت خواهد شد.

2. ثبت آدرس صفحات در مرورگرها

اگر لینک آدرس صفحات سایت خودتان را در موتورهای جستجوگر ثبت کنید، در واقع موجب افزایش یافتن سرعت ایندکس سایت شده‌ اید. از طرفی ثبت کردن سایت در بسیاری از سرویس‌ های محلی نیز سرعت ایندکس را بالا می‌ برد که چنین تنظیماتی به صورت دستی توسط کاربر انجام می‌ شود. یعنی اگر آدرس سایت را به درستی در مرورگرها ثبت کنید، بر اساس موقعیت مکانی و نزدیک بودن به کاربران نزدیک‌ ترین سایت به آن ها پیشنهاد داده می‌ شود.

اهمیت این موضوع یعنی ثبت کردن لینک آدرس صفحه اهمیت بسیار بالایی دارد به طوری که اگر شما چنین کاری را جهت افزایش ایندکس سرعت ایندکس انجام دهید، حتی اگر سایت‌ های دیگر سئوی بهتری از سایت شما داشته باشند، باز هم سایت شما به عنوان یک سرویس محلی و سایت نزدیک‌ تر پیشنهاد داده می‌ شود.

مثلاً اگر فردی در شهر تهران کلمه بهترین هتل را جستجو کند، کلیه هتل‌ های این شهر را خواهد دید و اگر شخص دیگری در شهر بندرعباس چنین کلمه‌ ای را جستجو کند، هتل‌ های همان شهر را می‌ بیند.

 خدمات طراحان وب شرق :  سئو سایت در مشهد 

چگونه سرعت ایندکس سایت را افزایش دهیم؟

3. استفاده بهینه از شبکه‌ های مجازی و اجتماعی

اگر شبکه‌ های اجتماعی مانند گوگل پلاس را ایجاد کنید، خود به خود سرعت ایندکس سایت شما افزایش خواهد یافت. بنابراین پیشنهاد می‌ کنیم، در برنامه‌ های سایت خودتان حداقل ساختن دو اکانت از شبکه‌ های مختلف اجتماعی و مدیریت و به روز رسانی منظم آن ها را لحاظ کنید.

این شبکه‌ ها نه تنها تاثیر مثبت خودشان بر روی سایت را اعمال کرده و موجب افزایش سرعت ایندکس سایت می‌ شوند، حتی در سئو کردن سایت نیز تاثیر چشم گیری دارند، چون به طور معمول هر شبکه اجتماعی کاربران فعال بسیار زیادی دارد که شبکه مورد نظرشان را به عنوان یک شبکه محبوب قبول دارند و همین موضوع برای گوگل اهمیت دارد. به بیانی می‌ توان از محبوبیت این شبکه‌ ها جهت افزایش ایندکس و بهبود رتبه سایت مورد نظر استفاده کرد.

 پیشنهاد مطالعه :بخش های مختلف یک url

4. استفاده از فایل Robot.txt

فایل ربات تکست نیز می تواند تاثیر خودش را بر روی ایندکس شدن سایت اعمال کند. در واقع می‌ توان گفت که ربات تکست یک فایل ضروری جهت ایندکس شدن است. برخی از سایت‌ ها ممکن است هیچ برنامه‌ ای جهت ایندکس شدن نداشته باشند، از جمله صفحاتی که کاربران برای ورود به حساب شخصی خودشان ایجاد می‌ کنند.

5. اشتراک گذاری در شبکه‌ های مجازی

تا می‌ توانید در زیر صفحات سایت خودتان امکان اشتراک گذاری مطالب مختلف را فراهم کنید. چنین ایده‌ ای موجب می‌ شود که مطلب مورد نظر به وسیله کاربران متعدد به اشتراک گذاشته شود و این اشتراک گذاری میزان ورود مرورگرهای گوگل به سایت شما را افزایش خواهد داد و در نهایت نیز افزایش ورود مرورگرها به سایت با افزایش ایندکس شدن صفحات همراه است.

چگونه سرعت ایندکس سایت را افزایش دهیم؟

6. استفاده از ویدیوهای یوتیوب

یوتیوب برای گوگل اهمیت بالایی دارد، از این ویژگی می‌ توان استفاده کرد و یوتیوب را به عنوان یک ابزار و سایت بسیار قوی جهت افزایش دادن ورودی به سایت و محبوبیت آن در بین کاربران دانست. بنابراین می‌ توانید از این ویژگی خوب یوتیوب استفاده کرده و در سایت تان ویدیوهایی را قرار دهید که متناسب با محتوای سایت است.

فرض کنید سایت مورد نظر شما در خصوص روابط اجتماعی است، در این حالت می‌ توان ویدیوهایی را در سایت استفاده کرد که با مبحث روابط و هنجارهای اجتماعی در ارتباط است. البته فراموش نکنید که فیلم یا ویدیوی درج شده در سایت حتماً باید با محتوای سایت همخوانی داشته باشد.

مثلاً نمی‌ توان برای سایتی که در حوزه روانشناسی است از فیلم‌ های آموزش آشپزی استفاده کرد، در این حالت خطر پنالتی شدن توسط مرورگر گوگل برای سایت شما وجود دارد، چون گوگل می‌ تواند موضوع و محتوای ویدیوها را نیز درک کند.

 خدمات طراحان وب شرق :  طراحی سایت در مشهد 

7.    به کارگیری بک لینک‌ ها

اگر بتوانید بک لینک‌ ها را به درستی استفاده کنید و سایت را در بلاگ های مختلف قرار دهید، سرعت ایندکس صفحات سایت شما افزایش خواهد یافت، به طور معمول مرورگرهای گوگل قسمت‌ های مختلف را بررسی می‌ کنند تا اطلاعات درج شده در آن ها را در قسمت پایگاه داده گوگل ثبت و ذخیره کنند.

وقتی شما از بک لینک‌ ها استفاده کنید با انجام دادن عملیات لینک بیلدینگ از سایت‌ های مختلف، در واقع مرورگر را به سمت سایت خود می‌ کشید، اما فراموش نکنید که برای این کار باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید:

  • حتماً بک لینک را از بلاگ هایی بگیرید که دارای رتبه‌ های خوبی هستند.
  • زبان سایت مورد نظر نیز باید با زبان سایت شما همخوانی داشته باشد.

استفاده کردن از بک لینک های متفاوت تنها زمانی موثر خواهد بود که تعداد بک لینک‌ های آن از بک لینک‌ های زبان سایت شما کم تر باشد.

8.    درج تصاویر مناسب

فراموش نکنید که بهترین نحوه درج تصاویر در سایت عکس‌ هایی است که حجم کمی دارند، چون اگر حجم بالای عکس‌ ها سایت را سنگین خواهد کرد و سایتی که سنگین باشد دیرتر ایندکس می‌ شود. بنابراین با استفاده از نرم‌ افزارها و ابزارهای متفاوتی که جهت کم کردن حجم عکس‌ ها وجود دارند، سعی کنید عکس‌ هایی را که برای سایت خود انتخاب کنید که حجم شان کاهش یافته است.

مثلاً اگر با استفاده از فرمت‌ هایی مانند Save For Web تصاویر خودتان را ذخیره کنید، علاوه بر آن که حجم شان کاهش پیدا می‌ کند، کیفیت شان نیز حفظ خواهد شد.

9.    عدم درج محتوای تکراری

گاهی اوقات ما با صفحات متعددی در یک سایت مواجه می‌ شویم که محتوا و مطالب تکراری در آن ها درج شده است. این محتواها علاوه بر آن که بر روی سئو سایت تاثیر منفی دارند، سرعت ایندکس شدن آن را نیز کاهش می‌ دهند، چون در این حالت مرورگر گوگل مطلب مورد نظر را تکراری دانسته و هیچ امتیازی برای آن در نظر نمی‌ گیرد.

بنابراین درج محتواهای تکراری تنها سایت شما را سنگین کرده و کدهای تکراری و اضافی ایجاد می‌ کند. برای رفع چنین مشکلی سعی کنید محتواهایی بنویسید که تکراری نیستند و در سایت‌ه ای دیگر مشابه آن وجود ندارد.

ارسال شده در
دسته‌بندی نشده

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها