از این 5 اشتباه در یافتن کلمات کلیدی بپرهیزید!

شما به عنوان یک متخصص سئو مهم‌ترین و دشوارترین کاری که باید قبل از تولید محتوا و لینک سازی انجام دهید، یافتن کلمات کلیدی است! هرگونه اشتباه در یافتن کلمات کلیدی می‌تواند استراتژی سئو سایت شما را به سمت دیگری سوق دهد و راه کاملا اشتباهی را پیش بگیرید!

از این 5 اشتباه در یافتن کلمات کلیدی بپرهیزید!

اگر شما هم برای به دست آوردن کلمات کلیدی با مشکل روبرو هستید و می‌خواهید از خطاهای احتمالی دوری کنید، در این مقاله همراه ما باشید تا رایج‌ترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی را با هم بررسی کنیم.

 پیشنهاد مطالعه:تولید محتوا یا بک لینک؟ اولویت با کدام است؟

5 اشتباه در یافتن کلمات کلیدی

با دوری از این اشتباهات می‌توانید انتخاب کلمه کلیدی را به درستی انجام دهید:

1.  در جستجوی کلمات کلیدی صبر و حوصله داشته باشید!

فرایند جستجوی کلمات کلیدی کمی دشوار و سخت است، اگر بخواهید عجله کنید با مشکل روبرو خواهید شد. سعی کنید به غریزه‌تان رجوع کرده و کلماتی که فکر می کنی کاربر بیشتر جستجو می‌کند را انتخاب نمایید.

عدم جستجوی صحیح کلمات کلیدی به معنای استفاده از کلمات نادرست، نامناسب یا غیرمنطقی در محتوا و متا تگ‌های یک وبسایت است. این موضوع می‌تواند تأثیر مستقیمی بر سئو و رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو داشته باشد.

فراموش نکنید هدف اصلی استفاده از کلمات کلیدی صحیح، جلب ترافیک هدفمند و مرتبط به سایت شما است. پس بیشترین زمان را برای انتخاب آن‌ها بگذارید. هرگونه اشتباه در یافتن کلمه کلیدی بعدا عواقبی خواهد داشت.

2 .نتایج جستجو و تعداد جستجوها را ارزیابی کنید!

بیشتر مواقع با جستجو در گوگل می‌توانید نیازهای کاربران را درک کنید و درک کنید که کاربران دقیقا از جستجوی این کلمات به دنبال چه اطلاعاتی هستند. برخی از سئوکاران این اشتباه در یافتن کلمات کلیدی را مرتبا تکرار می‌کنند بدون اینکه به دنبال نیاز کاربر باشند.

منظور از نیاز یعنی اینکه بفهمید کاربر با جستجوی این عبارت به دنبال چیست؟ می‌خواهدد کالایی بخرد؟ یا به دنبال تصاویر است؟ یا حتی ویدئو و اطلاعاتی درباره کلمه سرچ شده!!

از طرف دیگر باید این نکته را مد نظر داشته باشید که همیشه کلماتی که به تعداد بالا جستجو می‌شوند، نمی‌توانند ترافیکی را برای سایت ما به همراه داشته باشند. ابتدا باید درک درستی از وب‌سایت‌تان داشته باشید.

دقت کنید که در حال حاضر سایت شما با چه کلمات کلیدی می‌تواند رتبه بگیرد و همان را دنبال کنید. تنها تعداد جستجوی کاربران ملاک نیست، باید فاکتورهای دیگری را برای رسیدن به رتبه های بالای گوگل مورد توجه قرار دهید.

 3. کلمات کلیدی تخیلی را فراموش کنید!

منظور از تخیلی، کلماتی است که دستیابی به آن‌ها در حال حاضر برای شما امکان پذیر نیست و تنها اتلاف زمان و هزینه را به دنبال دارد. اگر همان ابتدا به دنبال کلمه "head" بروید، کارتان بسیار دشوار خواهد شد و نتیجه بخش نیست.

فرض کنید شما یک سایت نوپا در زمینه کفش راه اندازی کرده اید. اینکه بتوانید در مدت کوتاه با کلمه کلیدی "کفش" دیده شوید، تقریبا محال است. پس بهتر است ابتدا تمرکزتان را روی کلمات کلیدی طولانی یا "tail" بگذارید. مثلا "خرید کفش طبی زنانه".

با موفقیت از کلمات کلیدی طولانی و دیده شدن، کم کم روی کلمه کلیدی دانه یا head هدفگذاری کنید. در حقیقت هدف گذاری روی کلمات کلیدی طولانی، یک استراتژی بلندمدت برای کلمات کلیدی کوتاه است.

4. کلمات کلیدی غیرمرتبط ممنوع! اشتباه در یافتن کلمات کلیدی

می‌دانید که باید روی کلماتی تمرکز کنید که کاربران به دنبال آن هستند. کاربران با دنبال کلمات کلیدی به شما می‌رسند. بهترین راه برای موفقیت در بهینه سازی سئو سایت زبان مخاطب است.

فرض کنید شما یک مزون لباس شب دارید. انتخاب کلمه "لباس شب" نمی‌تواند خیلی برای شما ترافیک به دست آورد زیرا به طور معمول کاربران از کلمات "لباس مجلسی" استفاده می کنند. بنابراین باید تمرکزتان روی جستجو و زبان کاربر باشد.

5.  کلمات کلیدی‌تان را مرتبا ارزیابی کنید!

یک اشتباه در یافتن کلمات کلیدی، عدم ارزیابی آن است. اگر می‌خواهید به نتیجه درست برسید حتما باید مرتبا عملکرد و موفقیت‌تان را ارزیابی کنید و ببینید در چه مرحله‌‌ای هستید.

نکته: موردی که در ارزیابی کلمات کلیدی باید توجه داشته باشید این است از یک مرورگر شخصی استفاده کنید، زیرا موتورهای جستجوی گوگل شخصی سازی می‌شوند. پیشنهاد ما برای یافتن دقیق‌ترین نتیجه استفاده از سرچ کنسول است که اطلاعات دقیق و آپدیتی را در اختیار شما قرار خواهد دارد.

 پیشنهاد مطالعه: آموزش نحوه استفاده از کلمه کلیدی در سایت

چه اشتباهاتی را تاکنون در یافتن کلمات کلیدی مرتکب شده اید؟

شما به عنوان یک سئوکار حتما تا بحال اشتباهاتی در یافتن کلمات کلیدی داشته اید، اما کدام از موارد فوق؟ البته با تجربه های مختلف می‌توانید به این نتایج برسید اما بهتر است قبل از آزمون خطا آن‌ها را مرتکب نشوید.

 خدمات طراحان وب شرق : طراحی سایت مشهد

در پایان...

اگر از اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی مطلع باشید، راه کوتاه‌تری را برای رسیدن به نتیجه مطلوب طی خواهید کرد. بااین حال هر یک از این اشتباهات را می‌توانید حل کنید اما باید زمان و هزینه زیادی را صرف نمایید.

سئو یک فرایند زمانی و حساس است. شما یک کار بسیار کوچک را انجام می‌دهد اما طی گذشت زمان می‌تواند تاثیر منفی و یا مثبتی را روی وب سایت‌تان اعمال کند. پس قبل از اینکه مجبور باشید زمانی صرف کنید و هزینه‌ای متقبل شوید، از انجام اشتباهاتی که نسبت به آن آگاهی دارید، خودداری کنید.

اگر تجربه یا نظری و حتی اشتباه در یافتن کلمات کلیدی داشته‌اید که در لیست فوق اشاره نشده است، می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال شده در
دسته‌بندی نشده

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها