تولید محتوا یا بک لینک؟ اولویت با کدام است؟

تولید محتوا یا بک لینک؟ اولویت با کدام است؟

شما به عنوان یک سئوکار حتما همیشه در گوشه ذهنتان این سوال وجود داشته است که تولید محتوا مهم تر است یا بک لینک؟ قبل از اینکه بگویم تولید محتوا یا بک لینک بیایید هر دوی این استراتژی‌ها را با هم بررسی کنیم.

 خدمات طراحان وب شرق : طراحی سایت مشهد

بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان SEO استراتژی های مختلفی دارد. اگر می‌گوییم استراتژی نه به این معنا که کار پیچیده و طاقت فرسایی است، خیر! باید بگویم اتفاقا بسیار ساده است اما باید صبر داشته باشید. استراتژی درست و صبر دو عامل اصلی در موفقیت سئوکاران است.

هم تولید محتوا و هم بک لینک باید با دقت و صحیح روی سایت پیاده سازی شوند اما مهم اینجاست که چقدر باید برای هر یک وقت بگذاریم. اگر برای شما هم این سوال مطرح است، پس در ادامه در پاسخ به سوال تولید محتوا یا بک لینک همراه ما باشید!

تولید محتوا را بسیار جدی بگیرید!

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین استراتژی هایی که می‌توانید به عنوان یک سئوکار پیاده سازی کنید، تولید محتوای یونیک است. برای تولید محتوا وقت بگذارید و متن را با نگارش درست و تخصصی بنویسید

 پیشنهاد مطالعه: گوگل چگونه بک لینک‌ها را ارزش گذاری می‌کند؟

همچنین تصاویر یونیک و مخصوص خودتان را طراحی کنید. اگر محتوای شما غنی و قوی باشد مطمئنا در بازدید سایت و ترافیک شما موثر خواهد بود.

برخی از افراد در وب سایت‌شان محتواهای کپی شده از سایر رقبا را قرار می دهند که متاسفانه بیشترین آسیب را به وب سایت از نظر سئو وارد می کند. اگر نمی‌توانید خودتان تولید محتوایی قوی و ارزشمند انجام دهید، بهتر است این کار را به تولیدکنندگان محتوا که بطور تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند، بسپارید.

خدمات طراحان وب شرق :خدمات سئو سایت در مشهد 

اهمیت تولید محتوا در وب سایت

تولید محتوا برای سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) اهمیت بسیار زیادی را به همراه دارد. دلیل اصلی این اهمیت تأثیر مستقیمی است که محتوا بر رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو می‌گذارد. عوامل زیر را در نظر بگیرید:

جذب ترافیک بدون محتوای عالی امکان پذیر نیست!

محتوایی با کیفیت بالا و مرتبط باعث جذب ترافیک عالی در سایت شما می‌شود. وقتی کاربران در حال جستجوی اطلاعات و محصولات مرتبط با کسب‌وکار شما هستند، یک محتوای با کیفیت می‌تواند آنها را به سمت وب‌سایت‌تان هدایت کند.

تولید محتوا یا بک لینک؟ بک لینک بدون تولید محتوا ارزشی ندارد!

اگر شما محتوای ارزشمند و قابل قبولی در وب‌سایت نداشته باشید، ایجاد بک لینک کمکی به شما نمی‌کند زیرا کاربر در سایت نمی‌ماند. شاید ترافیک سایت شما بالا برود اما بازدهی و فروشی نخواهید داشت. پس در واقع کارتان بی فایده بوده است.

برندتان را معرفی می‌کنید!

با ارائه محتوای ارزشمند و مفید، می‌توانید کاربران را با برندتان آشنا کنید و در نهایت یک ابزار ارتباطی بین شما و مخاطبان ایجاد خواهد شد. یک برند معتبر قطعا یک گزینه عالی برای اعتماد و اطمینان در حوزه رقابتی است.

هنوز هم می‌پرسید تولید محتوا یا بک لینک؟ پس برای بررسی بیشتر در ادامه همراه ما باشید.

بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو با تولید محتوای قوی

محتوای با کیفیت و بهینه‌سازی شده می‌تواند تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو داشته باشد. موتورهای جستجو، محتواهای مرتبط و با کیفیت مطلوب را ارزیابی می‌کنند و هر سایتی که محتوای بهتری ارائه داده باشد، کامل‌تر و از نظر نگارشی صحیح‌تر باشد، در رتبه های بالاتر و برتر قرار می دهد.

 پیشنهاد مطالعه: آموزش نحوه استفاده از کلمه کلیدی در سایت

عنوان یک صفحه با محتوا مشخص می‌شود!

بک لینک ها همیشه به عنوان صفحه اشاره نمی کنند و معمولا پیوند آنها به کلمه کلیدی آن محتوا مربوط می‌شود. اما اگر یک محتوای درست را در نظر بگیریم شامل عنوان اصلی و مرتبط با فعالیت سایت، تگ های صفحه، لینک های داخلی و ... می‌شوند. اگر همه این موارد در یک محتوا رعایت شوند می‌توانند یک استراتژی عالی در SEO باشند.

ساختار سایت را با تولید محتوا بسازید!

اگر یک استراتژی منظم برای تولید محتوای سایت در نظر بگیرید، می‌توانید معماری وب سایت را بسازید. با اینجا لینک های داخلی و ارتباط بخش های مختلف وب سایت به یکدیگر کاربر را به سایر منابع سایت هدایت می‌کنید. بنابراین توانسته اید کاربر را در سایت خود مشغول و محتوایی در اختیار وی قرار دهید.

کاربران محتوای ارزشمند را اشتراک گذاری می‌کنند!

محتوای باکیفیت و مفید به احتمال زیاد توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود و در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر می‌گردد. این باعث افزایش دسترسی به سایت شما و افزایش شهرت و شناخت بیشتر برندتان خواهد شد.

احتمالا دیگر نمی‌پرسید تولید محتوا یا بک لینک؟ اما صبر کنید تا ویژگی‌های بک لینک ها را هم با هم بررسی کنیم و در نهایت یک استراتژی درست بچینیم!

بک لینک ها ارزشمند هستند!

تولید محتوا هرچقدر هم موثر باشد باز هم یک وب سایت به یک لینک برای دیده شدن توسط سایرین نیاز دارد. در واقع بک لینک ها ما را توسط سایت های برتر با مخاطب بیشتر معرفی می‌کنند. فکر کنید وب سایت شما توسط یک سایت بسیار شناخته شده معرفی شود، قطعا سیلی از ترافیک در وب سایت‌تان شکل خواهد گرفت. بنابراین به طور قطع نمی‌توان پاسخ داد که تولید محتوا یا بک لینک!

دلیل اهمیت بک لینک ها در سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)

همانطور که گفتیم بک لینک ها (Backlinks) یا لینک‌های ورودی از سایت‌های دیگر به سایت شما، در سئو اهمیت بسیار زیادی دارند. اما مگر کار این لینک ها چیست؟

از طریق بک لینک ها با سایت های معتبر ارتباط بگیرید!

وجود بک‌لینک‌های مرتبط از سایت‌های معتبر به سایت شما، به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که سایت شما نیز محتوا و اطلاعات مرتبط و قابل اعتماد منتشر می کند. در نتیجه چون توسط آنها به گوگل معرفی می‌شوید در رتبه بندی و نمایش در صفحات اول تاثیر بسزایی دارد.

با بک لینک ها قدرت دامنه وب سایت‌تان را افزایش دهید!

بک لینک ها به عنوان ارجاعاتی از سایت‌های دیگر به وب سایت شما، به قدرت دامنه (Domain Authority) سایت‌تان کمک می‌کنند. قدرت دامنه، یک معیار است که توسط موتورهای جستجو برای ارزیابی اعتبار و اهمیت سایت‌ها استفاده می‌شود. هرچه قدرت دامنه سایت شما بالاتر باشد، احتمال بالاتری برای رتبه‌بندی بهتر در نتایج جستجو وجود دارد. پس ارزش بک لینک ها را اصلا دست کم نگیرید!

 پیشنهاد مطالعه:چگالی کلمه کلیدی (density keyword) چیست و چگونه محاسبه می شود؟

با بک لینک از سایر سایت‌ها مخاطبان جدیدی جذب کنید!

بک لینک یک عامل مهم در جذب ترافیک وب سایت شما هستند. وقتی کاربران بک‌لینک‌های موجود در سایت‌های دیگر را دنبال می‌کنند، به سایت شما می‌رسند و احتمال بالاتری وجود دارد که با محتوا و خدمات شما آشنا شوند. این مورد باعث افزایش ترافیک سایت و افزایش فرصت‌های تبدیل آنها به مخاطبین و مشتریان واقعی می‌شود.

محتوایی که مخاطب نداشته باشد، بلاستفاده است!

شما اگر بهترین محتوای دنیا را هم بنویسید و عالی کار کنید زمانی که مخاطبی آن را نبیند، هیچ فایده‌ای ندارد. در حقیقت این مخاطب است که محتوا را زنده می‌کند. با یک استراتژی درست از بک لینک‌ها می‌توانید مخاطب را جذب کنید که تنها با تولید محتوا نمی‌توانید این کار را انجام داد.

طراحی سایت مشهد

بک لینک ها یک استراتژی سئویی هستند!

زمانی که روی یک محتوا کار می‌کنید نکات سئویی زیادی را می‌توانید رعایت کنید و از آنها امتیاز بگیرید. اما بک لینک‌ها یک استراتژی مقیاس پذیر هستند. حالا حتما می‌پرسید یعنی چه؟ این چه ربطی به تولید محتوا یا بک لینک دارد؟ پس خوب توجه کنید!

شما یک محتوا را تنها یکبار میتوانید بنویسید و در نهایت تنها کاری که می‌توانید آپدیت آن است. اما بک لینک‌ها به شما اجازه می‌دهند که یک محتوا را بطور نامحدود تحت عناوین مختلف پیوند دهید. حالا می‌تواند یک کلمه کلیدی از آن محتوا باشد یا هر عنوان دیگری. مثلا یک محتوا را در سایت های مختلف بک لینک دهید.

لینک سازی شاید پر پیچ و خم باشد اما نتیجه بخش است!

در پاسخ به سوال تولید محتوا یا بک لینک، اگر نگاهی به شبکه های مجازی بیندازیم می‌بینیم که کاربران بسیار زیادی در آن فعالیت دارند اما تنها با جستجو و راهیابی به وب سایت است که در نهایت می‌توانید محصولات‌تان را به فروش برسانید. بنابراین توجه داشته باشید زمانی که یک وب سایت می‌سازید باید زمانی برای دیده شدن و بهینه سازی در موتورهای جستجو بگذارید، بطور خلاصه سئوی سایت را تقویت کنید.

در زمان لینک سازی باید ابتدا کلمات بسیار خاص و مرتبط را شناسایی کنید و براساس آنها لینک سازی را انجام دهید. پیدا کردن کلمات کلیدی از منابع مختلف امکان پذیر است. حتی شما به عنوان یک صاحب کسب و کار می‌توانید تشخیص دهید که کاربر با چه کلماتی به دنبال محصولات یا خدمات شماست.

داشتن صبر اولین عامل موفقیت در تولید محتوا!

در تولید محتوا باید مخاطب را در نظر بگیرید، چگونه یک محتوای ارزشمند و متفاوت از رقیبان بسازیم و اینکه موضوعات مورد بحث ما در محتوا چیست و باید حول محور چه عناوینی بچرخیم.

ایده های متنوعی را برای تولید محتوا می‌توانید در نظر بگیرید. هر نویسنده سبک خاص و قلم منحصر بفردی دارد، پس قبل از هر چیز کپی کردن را فراموش کنید و سعی کنید داستانی برای برندتان بسازید و با زبان خودتان با مخاطب به اشتراک بگذارید.

تولید محتوا با ترافیک سایت و رتبه بندی ارتباط مستقیمی ندارد در حقیقت جذب کاربران را هدف می گیرد. با محتوایی که می‌سازید، کم کم کاربران را جذب می کنید و توسط گوگل یک محتوای ارزشمند شناخته می‌شوید و رتبه شما به مرور زمان در موتورهای جستجو بهبود می یابد.

نمیدانیم با توضیحات ارائه شده تا اینجا در رابطه با سوال تولید محتوا یا بک لینک قانع شده اید و توانسته‌اید تصمیم بگیرید یا خیر، اما بیایید یک مقایسه کلی داشته باشیم:

بالاخره تولید محتوا یا بک لینک؟

می‌دانم باز هم با توضیحات بالا هنوز به پاسخی برای مهم بودن تولید محتوا یا بک لینک نرسیده اید، حتما حالا در ذهنتان سوال است که کدام استراتژی را باید به کار گرفت تا سئوی سایت را بهبود بخشیم؟

سوال تولید محتوا یا بک لینک هنوز هم جای بحث دارد و تقریبا یک سوال اساسی در دنیای سئو است اما پیشنهاد ما این است که هر دو استراتژی را با هم پیش ببرید. ابتدا یک محتوای بسیار ارزشمند و مفید را بنویسید سپس با بک لینک از سایت های مختلف آن را تقویت کنید.

در هر حال فهمیدیم که نه تولید محتوا به تنهایی می‌تواند پاسخ نیاز وب سایت ما باشد نه بک لینک ها. این دو مورد مکمل هم هستند. در ضمن همیشه نگاه کنید که پاسخ گوگل به سوال تولید محتوا یا بک لینک، چه پاسخی می دهد.

وقتی یک محتوا قوی باشد و بتواند در صفحات اولیه دیده شود، بک لینک ها در این زمان به عنوان پشتیبان وارد شده و آن را به سمت اول شدن هل می دهند.

 پیشنهاد مطالعه :آشنایی با الگوریتم می دی Mayday گوگل

در پایان...

تولید محتوا یا بک لینک؟ فراموش نکنید که یک محتوای خوب هیچگاه نباید فدای بک لینک شود. از عناوین جذاب کمک بگیرید و یک محتوای درست با رعایت نکات سئویی بنویسید. بنابراین اولویت را با تولید محتوا بگذارید.

اگر از روش های دیگری برای به دست آوردن بک لینک استفاده کنید، در صورتی که تولید محتوای وب‌سایت‌تان ضعیف است، ترافیک زیاد هم بی فایده بوده و مخاطب در وب سایت شما نخواهد ماند. بنابراین از استراتژی ها درست استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ارسال شده در
دسته‌بندی نشده

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها