شناسایی بک لینک های نامناسب (schemas link)

بطور کلی از بک لینک ها استفاده می کنیم تا رتبه سایت را افزایش دهیم. بک لینک ها گزینه خوبی برای شناساندن ما توسط سایت های برتر به گوگل هستند. اما برخی از افراد از بک لینک های نامناسب یا schemas link استفاده می کنند که می‌تواند صدماتی را برای سایت به همراه داشته باشد.

 خدمات طراحان وب شرق : طراحی سایت مشهد

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که بک لینک های نامناسب یا schemas link چه نوع لینکی هستند؟ برای پایخ به این سوال در این مقاله همراه ما باشید تا با با هم به بررسی این موضوع بپردازیم.

بک لینک نامناسب یا  schemas linkچیست؟

بک لینک نامناسب یا schemas link به لینک‌هایی اشاره دارد که در صورت استفاده از آنها برای بهبود سئو و رتبه‌بندی وبسایت، عملکرد وبسایت شما ممکن است به خطر بیفتد. این لینک‌ها به طور عمده از منابع نامرتبط، کیفیت پایین به دست می‌آیند و در بسیاری از موارد توسط موتورهای جستجو به عنوان اسپم در نظر گرفته می‌شوند.

انواع بک لینک های نامناسب

برای اینکه اینگونه لینک ها را درک کنید و از آنها سهوا استفاده ننمایید، بهتر است که انواع آنها را بشناسید. شناخت این لینک ها می‌تواند برای جلوگیری از آسیب به بهینه سازی و سئوی وب سایت‌تان بسیار مفید باشد:

لینک‌های خریداری شده نامعتبر

در برخی موارد، افراد تصمیم می‌گیرند لینک‌هایی را از منابع نامرتبط یا غیرقانونی خریداری کنند و به وبسایت خود لینک دهند. این نوع بک لینک‌ها اغلب کیفیت پایینی دارند و به جای بهبود سئو، ممکن است باعث کاهش رتبه وبسایت شما در نتایج جستجو شوند.

لینک‌های ازبین‌رفته یا اصطلاحا مرده

این لینک‌ها به صفحات وبسایتی اشاره دارند که دیگر در دسترس نیستند صفحاتی که حذف شده‌اند. در حقیقت این لینک ها برای کاربران ارزشی ندارند و هربار که روی آن ها کلیک کنند با یک صفحه از بین رفته روبرو می شوند. این لینک‌ها برای کاربران بی استفاده هستند و موتورهای جستجو ممکن است آنها را به عنوان محتوای نامطلوب در نظر بگیرند.

لینک‌های از دسترس خارج شده

این لینک‌ها به صفحاتی اشاره دارند که در گذشته معتبر بودند، اما به دلیل تغییرات در وبسایت یا سیاست‌های موتورهای جستجو از رده خارج شده‌اند. این لینک‌ها معمولاً نیازی به حذف کامل ندارند، اما می‌توانند تأثیر کمتری در بهبود سئو داشته باشند.

لینک‌های اسپمی یا غیرقانونی

این لینک‌ها از منابع ناشناس یا نامرتبط به دست می‌آیند و ممکن است شامل لینک‌های مرتبط با محتوای مشکوک، تبلیغاتی غیرمجاز یا محتوای غیرقانونی باشند. استفاده از این نوع لینک‌ها می‌تواند به شما ضرر بزند و باعث کاهش رتبه و شناخت پایداری وبسایت شما شود.

عدم رعایت الگوریتم PageRank

یکی دیگر از بک لینک های نامناسب یا schemas link عدم رعایت الگوریتم PageRank گوگل است. اگر خرید و فروش لینک ها از این الگوریتم عبور کند، می‌تواند پیوند نامناسب شناخته شود. این مورد شامل خرید فروش برای پست هایی است که حاوی لینک هستند.

الگوریتم PageRank چیست؟

الگوریتم PageRank برای ارزیابی و رتبه‌بندی صفحات وب بر اساس اهمیت و اعتبار آنها استفاده می‌شود. هدف اصلی این الگوریتم این است که بر اساس تعداد و کیفیت بک لینک‌ها به یک صفحه وب، ارزیابی کند که آیا آن صفحه مهم و قابل اعتماد است یا خیر. به طور کلی، صفحاتی که بیشترین بک لینک‌های کیفیت بالا را دریافت کنند، احتمالاً با رتبه بالاتری در نتایج جستجو قرار می‌گیرند.

خدمات طراحان وب شرق :خدمات سئو سایت در مشهد 

ساخت چندین صفحه یا سایت

برخی از افراد برای اینکه هزینه ای برای بک لینک های درست صرف نکنند، به ساختن چندین سایت، صفحه و حتی وبلاگ روی می آورند. معمولا محتوایی که در این صفحات منتشر می شود، محتوای ارزشمندی نیست و زمانی برایشان صرف نشده است. بک لینک های این صفحات نامربوط بوده و گوگل آن‌ها را شناسایی می کند و به عنوان بک لینک های نامناسب شناخته می شوند.

لینک های نامناسب چه اثری بر رتبه سایت دارند؟

لینک ‌های نامناسب می‌توانند تأثیر مخربی بر رتبه سایت شما در نتایج جستجو داشته باشند. اگر سایت شما دارای بک لینک های نامناسب باشد، موتورهای جستجو ممکن است آن را به عنوان یک عملکرد نامطلوب و اسپم در نظر بگیرند و رتبه آن را کاهش دهند یا حتی سایت را از نتایج جستجو حذف کنند.

در نتیجه، اثرات منفی زیر ممکن است رخ دهد:

کاهش رتبه

بک لینک های نامناسب schemas link می‌توانند باعث کاهش رتبه سایت شما در نتایج جستجو شوند. این به این معنی است که سایت شما در مقایسه با رقبا و رقابت‌های خود، در جستجوهای مرتبط کمتر دیده می‌شود.

حذف از نتایج جستجو

در برخی موارد، موتورهای جستجو ممکن است سایت شما را به دلیل بک لینک های نامناسب به صورت کامل از نتایج جستجو حذف کنند. این باعث می‌شود که سایت شما برای کاربرانی که از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، قابل مشاهده نباشد.

کاهش ترافیک وب سایت

schemas link ها ممکن است باعث کاهش ترافیک وبسایت شما شوند. زیرا با کاهش رتبه و دیده شدن کمتر در نتایج جستجو، تعداد کلیک‌ها و بازدیدهای سایت نیز کاهش می‌یابد.

آسیب به اعتبار و برند شما

بک لینک های نامناسب می‌توانند به اعتبار و برند سایت شما آسیب برسانند. اگر سایت شما با لینک‌های اسپمی مشخص شود، کاربران ممکن است اعتمادشان به وب سایت‌تان را از دست بدهند و در نتیجه، فروش و فعالیت‌تان را تحت تأثیر قرار دهد.

پس از چه بک لینک هایی استفاده کنیم؟

بک لینک‌های مناسب یا کیفیت بالا، لینک‌هایی هستند که از منابع معتبر، مرتبط و ارزشمند به سایت شما ارجاع می‌دهند. این لینک‌ها به شما کمک می‌کنند تا بهبود رتبه سایت خود در نتایج جستجو داشته باشید و اعتبار و برندتان را افزایش دهید.

 پیشنهاد مطالعه: تاثیر مخرب ریدایرکت مخفیانه بر سئو

ویژگی های بک لینک های معتبر

  • بک لینک هایی که مرتبط با موضوع وب سایت شما هستند. این موضوع باعث می شود تا موتورهای جستجو شما را راحت تر پیدا کنند.
  • بک لینک‌ها باید از منابع معتبر و قابل اعتماد باشند.
  • صفحه‌ای که بک لینک در آن قرار دارد، باید اهمیت و رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشد.
  • بهتر است بک لینک‌های شما از منابع متنوعی دریافت شوند. همه بک لینک های خود را از یک منبع پیوند ندهید.
  • متن لینک یا Anchor Text که به سایت شما اشاره می‌کند نیز بسیار مهم است. این متن باید مرتبط و توصیفی از محتوای سایت شما باشد. استفاده از کلمات کلیدی در پیوندها با عث می شود موتورهای جستجو روی محتوای شما تمرکز بیشتری داشته باشند.

در پایان...

فراموش نکنید که لینک سازی یکی از مهم‌ترین مسائل در سئو است. هرچقدر قوی‌تر کار کنید مطمئنا نتیجه بهتری می گیرید. اما نکته ای که در سئو قابل تامل است این مورد است که هرگز از روش های غیرقانونی و خلاف الگوریتم های گوگل استفاده نکنید. بک لینک های نامناسب یا سایر روش های غیر اصولی شاید در ابتدا و برای مدت کوتاهی پاسخ دهند و وب سایت شما را بهبود بخشند اما در طولانی مدت اثرات منفی آن مشهود است.

ارسال شده در
دسته‌بندی نشده

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها