تاثیر مخرب ریدایرکت مخفیانه بر سئو

تاثیر مخرب ریدایرکت مخفیانه بر سئو

ریدایرکت ها کاربران را به صفحات دیگر منتقل می کنند. به کمک ریدایرکت ها شما جابجایی و تغییرات صفحات به صورت بهینه شده انجام می‌شود. اما ریدایرکت مخفیانه چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

خدمات طراحان وب شرق :خدمات سئو سایت در مشهد 

معمولا افرادی از ریدایرکت مخفیانه استفاده می‌کنند که می‌خواهند گوگل را فریب بدهند و خوب طبیعتا این کار تاثیرات منفی بر سئوی وب سایت خواهد داشت. شاید سوالتان این باید که تاثیر مخرب ریدایرکت مخفیانه بر سئو چیست؟ در ادامه با پاسخ به این سوال همراه ما باشید.

ریدایرکت چیست؟

ریدایرکت در سئو (SEO) روشی است که برای انتقال کاربران و موتورهای جستجو از یک صفحه یا نشانی اینترنتی (URL) به یک صفحه دیگر استفاده می‌شود. این روش به وبسایت شما کمک می‌کند تا جابجایی و تغییرات در ساختار یا آدرس صفحات خود را به صورت موثر و بهینه انجام دهید.

هنگامی که شما به صفحه‌ای دسترسی ندارید یا صفحه‌ای را به یک آدرس جدید منتقل می‌کنید، استفاده از ریدایرکت می‌تواند مفید باشد.

انواع ریدایرکت ها:

  • ریدایرکت 301
  • ریدایرکت 302
  • ریدایرکت 304
  • ریدایرکت 307

در هر حالت، برای استفاده از ریدایرکت در سئو، مهم است که درستی اجرای ریدایرکت ها را بررسی کنید و به اطمینان حاصل کنید که کاربران و موتورهای جستجو به صفحات جدید به درستی هدایت می‌شوند و ترافیک و رتبه سئو قبلی حفظ می‌شوند.

 خدمات طراحان وب شرق : طراحی سایت مشهد

ریدایرکت مخفیانه چیست؟

ریدایرکت های مخفیانه (Hidden Redirects) نوعی از ریدایرکت های مخرب هستند که به صورت پنهان اجرا می‌شوند و کاربر را به صفحات دیگری هدایت می‌کنند.

اگر به راهنمای گوگل نگاهی بیندازیم، نمونه هایی از ریدایرکت های مخفی را بیان کرده است، به عنوان مثال:

  • موتورهای جستجو یک محتوا را نمایش می دهند، در حالی که کاربران محتوای دیگری مشاهده می کنند.
  • کاربران در سیستم های دسکتاپ یک یک صفحه کاملا معمولی را مشاهده می کنند، در حالی که کابران در صفحه موبایل به یک صفحه اسپم هدایت می‌شوند.

جالب است بدانید که ریدایرکت مخفیانه در دسته سئو کلاه سیاه قرار می‌گیرد. بنابراین می‌تواند اثرات مخرب و منفی روی سایت ایجاد کند که در زمان کوتاه قابل جبران نباشد.

 پیشنهاد مطالعه:با تولید محتوا یک میلیون دلار از اسنپ چت هدیه بگیرید!

علت استفاده از ریدایرکت

در سئو همیشه باید کاربران را در نظر گرفت. در هر شرایط باید مقصد کاربران ما و ربات های موتور جستجو یکی باشند. همیشه قبل از هر ریدایرکت علت آن و رضایت کابر را در نظر بگیرید.

چرا باید ریدایرکت را انجام دهیم؟

اگر قصد شما از تغییر مسیر یک صفحه نمایش اطلاعات کامل تر و جامع تر به کاربران است، گزینه خوبی را انتخاب کرده اید. یا اینکه می‌خواهید کاربران را از صفحات قدیمی وب سایت به صفحات جدیدی منتقل کنید، باز هم انجام عملیات ریدایرکت مشکلی ندارد.

اما اگر در این بین کاربران را از سایت خود به صفحاتی غیر مرتبط با محتوای وب سایت‌تان هدایت کنید، در واقع از ریدایرکت مخفیانه استفاده کرده اید.

آیا ریدایرکت ها محبوب کاربران هستند؟

به نظرتان چرا ما از ریدایرکت مخفیانه استفاده نمی کنیم؟

خب پاسخ واضح است، زیرا قصد ما از ریدایرکت هدایت کابران به سمت محتوایی است که انتظارش را دارند، نه هر محتوای دیگری که هیچ ربطی به ما و سایت‌تمان ندارد!

فکر کنید که کاربری قصد خرید کفش را دارد و وقتی به سایت شما مراجعه می‌کند، انتظار دارد با انواع مدل ها روبرو شود. اما متاسفانه فروشگاهی با فروش لباس های بچگانه میبیند! شما باشید چه حالی خواهید شد؟

پس "فروش اقساطی موبایل" در انتهای یک صفحه "آموزش سئو" خیلی برای کاربران جالب و رضایت بخش نیست.

بنابراین قبل از استفاده از هرگونه ریدایرکت مخفیانه کاربران را در نظر بگیرید. اگر نیازی به استفاده از این نوع تغییر مسیرها ندارید، بهتر است آن‌ها را کنار بگذارید. تجربه نشان می دهد که اگر کاربر با محتوای مورد علاقه‌اش در جستجوها روبرو شود، بازدهی سئوی بهتر و ترافیک بیشتری را جذب خواهد کرد.

نکات مهم درمورد ریدایرکت ها و ریدایرکت های مخفیانه

ریدایرکت‌ها می‌توانند برای اهداف مختلفی استفاده شوند، از جمله بهبود تجربه کاربری، انتقال به صفحه جدید، اصلاح لینک‌های قدیمی و افزایش ترافیک وبسایت.

اما ریدایرکت های مخفیانه می‌توانند منجر به از بین رفتن ترافیک سایت، همچنین جریمه شدن توسط موتورهای جستجو را در پی داشته باشد که تنها دو مورد از تاثیر مخرب ریدایرکت مخفیانه بر سئو است.

 پیشنهاد مطالعه:نکاتی که باید هنگام انتخاب نام دامنه سایت در نظر گرفت

و اما نکات مهم...

  • بخاطر داشته باشید اگر می‌خواهید بدون دردسر ریدایرکت کنید، همیشه کاربران و موتورهای جستجو را به یک مسیر بفرستید.
  • اگر شما به عنوان کاربر به صفحه‌ای جز صفحه مورد نظر هدایت شدید، وب سایت دارای تغییر مسیرهای مخفیانه است.
  • اگر از ریدایرکت های مخفیانه استفاده کنید، موتورهای جستجو شما را از صفحات نتایج حذف خواهند کرد.

با توجه به این نکات فکر نمی کنم استفاده از این تغییر مسیرها ارزش ریسک کردن را داشته باشد. بهتر است به عنوان یک سئوکار به دنبال روش های درست و بهینه برای دیده شدن باشید.

نظر گوگل در رابطه با تکنیک ریدایرکت های مخفیانه یا Sneaky Redirects چیست؟

گوگل در رابطه با این تکنیک به وبسمترها هشدار می دهد که به راحتی این تغییر مسیرها را می‌شناسد. تنها صفحاتی توسط ربات ها ایندکس خواهند شد که توسط کاربران مشاهده شود.

در حال حاضر کمتر کسی است که از این روش استفاده کند، بیشتر توسط سایت های هک شده این موارد را میبینیم. اگر سایت شما هم دچار این مشکل شده است می‌توانید آن را به گوگل گزارش کنید.

در پایان...

بهترین روش برای بهبود سئو وب سایت استفاده از تکنیک های کلاه سفید است. با کمی صبر و حوصله و رعایت نکات سئویی و از همه مهمتر محتوای درست و جذاب ترافیک سایت را افزایش داده و کاربران زیادی را جذب کنید.

برخی روش ها دیگر قدیمی هستند و به راحتی توسط موتورهای جستجو قابل شناسایی هستند، پس ارزش آزمون و خطا را ندارد. سعی کنید همیشه با روش های درست بهترین نتایج را طی زمان معقول دریافت کنید.

ارسال شده در
دسته‌بندی نشده

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین نمونه کارها